3 poziomy negatywnego dialogu wewnętrznego.

3 poziomy negatywnego dialogu wewnętrznego.

  • Post category:artykuł

Oprócz tego są tysiące innych wiadomości, które mówią kim jest i co ma myśleć o otaczającym je świecie, w tym również o sobie.
Są to oczywiście dane szacunkowe, uśrednione, jak zawsze są odstępstwa od reguły, te pozytywne i te mniej. Ogólnie na bazie otrzymywanych komunikatów, skrzętnie przechowywanych przez podświadomość ,mamy w dorosłym życiu tendencje do negatywnego mówienia i myślenia o sobie.
Negatywny dialog może się przejawiać na jednym z 3 poziomów. Czasami możesz mieć “objawy” więcej niż jednego.
Poziom 1
Na codzień jesteś pogodną, optymistyczną osoba, a negatywny dialog związany jest z konkretnym złym doświadczeniem, lub szeregiem złych doświadczeń w Twoim życiu. Doświadczając trudności/porażki odczuwasz brak wiary w pozytywny wynik/rozwiązanie, masz sporo wątpliwości, lęku o przyszłość, stajesz się samokrytyczna i nasila Ci się krytyka otoczenia. Jeśli trudności/porażki trwają od dłuższego czasu, możesz mieć w sobie lęk działania i utratę zaufania do siebie, swoich możliwości, zdolności. Jeśli jesteś na poziomie 1 to na czym powinnaś się skupić to ćwiczenia relaksacyjne/oddechowe, które pomogą fizjologicznie lepiej radzić sobie w trudnym momencie. Dodatkowo rozpatrz porażki oddzielając fakty, od swoich osądów i odczuć, które na podstawie własnych osądów w sobie tworzysz. Na tym etapie najważniejszym jest odróżnieniem że Twój stan to bardzo często efekt Twojej oceny sytuacji, a nie konkretnej sytuacji.
Poziom 2
Na tym poziomie masz tendencję do koncentrowania się na problemach, tym co nie działa. Często boisz się o swoją przyszłość – finansową, zdrowotną, związku, bez konkretnych zdarzeń w wybranym obszarze. Nie czujesz się spełniona w swoim życiu, ale nie podejmujesz żadnych działań, aby cokolwiek zmienić. Bardzo często na tym poziomie osoby pragną zmian, ale czekają na “magiczne jutro”, przyszłość, zakładając, że poczucie zniechęcenia, beznadziejności, bezsilności, zły nastrój odejdzie sam, ale lepsze nastawienie i ochota/pomysł na zmiany przyjdzie sam. Jeśli jesteś na poziomie nr 2, wdroż wskazówki z poziomu nr 1, ale dodatkowo wybierz jeden cel/marzenie, na którym najbardziej Ci zależy i zaplanuj 1 krok. Może jest to napisanie cv, być może rozmowa, która odkładasz od miesięcy, być może jest to pomoc fachowa w zakresie negatywnie zaprogramowanego umysłu, lub na początek książka w tym temacie. Tylko jeden drobny krok, nic więcej. Na tym etapie najważniejszym jest przełamanie – podjęcie działania. Zakończenie czekania na cudowne jutro, nawet jeśli pomysł działania nie jest perfekcyjny i nastrój nie najlepszy.
Poziom 3
Na tym poziomie masz negatywne nastawienie do praktycznie “wszystkiego”, bez konkretnej przyczyny. Zwykle jest to efektem długoterminowego negatywnego programowania – często od dzieciństwa, a Ty możesz uważać, że taki Twój urok. Często, przy tym poziomie negatywnego dialogu, dominuje brak zaufanie do siebie i innych, brak jest również, wiary w to, że rzeczy zmieniają się na lepsze. Takie osoby rzadko czują się szczęśliwe i rzadko się uśmiechają, żyją z codzienną postawą krytyki i wątpliwości. Często irytują się, uważając, że ​​pozytywne myślenie jest myśleniem życzeniowym i zupełnie nierealnym. Uważają, że ​​myślenie negatywne, to realistyczny sposób patrzenia na świat. Zastępują nadzieję – akceptacją złej sytuacji. Zastępują, często działanie – frustracją i złością. Jeśli jesteś na tym poziomie oprócz kroków dla poziomu 1 i 2, zacznij prowadzić dziennik wdzięczności. Zapisz każdego dnia wieczorem 10 rzeczy, za które jesteś wdzięczna, które były miły, ucieszyły Cie, z czego jesteś zadowolona. Na tym etapie najważniejszym jest nauczyć się dostrzegać dobre rzeczy na co dzień.
Negatywne mówienie o sobie może postępować. Jeśli nie podjęłaś żadnej pracy nad sobą na poziomie nr 1, możesz w konsekwencji pójść w kierunku 2, czy 3. Warto zwrócić uwagę czy masz “objawy”, któregoś z poziomów i zacząć wprowadzać zmiany. Nie musisz od razu być perfekcyjna, liczy się każdy, nawet drobny krok.
Ważne:
Jeśli Twoje odczucia są nasilone, masz zaburzenia odżywiania, snu, to nieważne na jakim jesteś poziomie zasięgnij opinii lekarza w kierunku depresji, stanów depresyjnych. Nasz mózg się męczy, czasem potrzebuje wsparcia.

Jeśli chcesz otrzymywać na swój email kolejne wskazówki dotyczące poczucia wartości, pracy nad dialogiem wewnętrznym pobierz mini ebook, gdzie znajdziesz 8 przekonań, które osłabiają Twoją wartość

.
http:// https://landing.mailerlite.com/webforms/landing/o2u6j1
Potraktuj zadanie z mini ebooki jako kontynuacje zadań opisanych powyżej.