3 sposoby reakcji na stresującą sytuacje i ich wpływ na związek?

3 sposoby reakcji na stresującą sytuacje i ich wpływ na związek?

  • Post category:artykuł

Znasz swój tryb/reakcję na stres? Dla większości z nas jest ona automatyczna i często nieuświadomiona. To, jak radzisz sobie ze stresem, ma ogromne znaczenie tak dla Ciebie, Twojego zdrowia, dla Twojego związku i najważniejszych relacji w Twoim życiu.Większość z nas reaguje na stres na jeden z trzech sposobów/trybów:

  • Tryb “ucieczka” – w tej opcji robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby wyrwać się z sytuacji stresującej/trudnej. Każde rozwiązanie, które usuwa stres/napięcie na krótką metę, jest dobre i dla każdego takiego rozwiązania znajdziesz racjonalne wytłumaczenie. Długofalowe konsekwencje bardzo często są lekceważone. W związku ta postawa prowadzi często do ucieczki od samego związku w ogóle, lub ucieczki od każdej trudniejszej rozmowy/lub sytuacji. W swoich własnych realizacjach często efektem tego trybu, jest porzucanie pomysłu jak tylko pojawiają się większe trudności
  • Tryb rozpraszania – w tej opcji próbujesz odwrócić uwagę od problemu, który powoduje stres. To odwrócenie uwagi często przybiera formę oglądania telewizji, zakupów, wykonywania obowiązków domowych, surfowania po Internecie lub jedzenia niezdrowej żywności. W związku ta postawa prowadzi do nawyku zmiany tematu, unikania konfrontacji, ale mniej wprost – bardziej przez podsuwanie tematów zastępczych, niż jednoznaczne odcinanie.
  • Tryb szukanie rozwiązań – koncentrujesz się na znalezieniu rozwiązania przyczyny stresu. Jeśli nie ma rozwiązania problemu starasz się unikać martwienia o wszystko, na co nie masz wpływu. W związku to akurat postawa budująca, wymagająca jedynie cierpliwości i szacunku dla czasu i reakcji drugiej strony, która może nie być gotowa na poszukiwanie rozwiązania w tym samym czasie. Często również takie osoby, mają sporo dylematów, kiedy nadal szukać rozwiązań, a kiedy przychodzi moment, aby odpuścić.

Podsumowanie

Każdy radzi sobie ze stresem na swój własny, niepowtarzalny sposób. Możesz naśladować rodziców lub nadal używać nawyków, które powstały w dzieciństwie lub okresie młodości.📩Co możesz zrobić, aby zacząć wprowadzać zmiany, jeśli Twoja reakcja nie jest optymalna?

  • ▶️Rozpoznaj jaki styl masz w tej chwili w swoim życiu, nawet jeśli nie jest on optymalny!
  • ▶️Zastanów się co jest przyczyną takiego reagowania? Lęk porażki, odrzucenia, konfrontacji, lek przed kłótnią, zmianą itp? Jeśli w Twoim życiu reakcje na stres/trudne sytuacje blokują Twój potencjał, realizację, harmonię w związku, zapisz się na 🔥wstępną, bezpłatną konsultacje🔥 i ustalimy wspólnie najlepsze podejście do wprowadzenia trwałych zmian, które pozwolą Ci na realizacje tego czego pragniesz ❤️☎️

Potrzebujesz pomocy?

Skorzystaj z darmowej konsultacji. Podpowiem, jakie powinny być kolejne kroki w Twojej sytuacji, i wspólnie zdecydujemy, jaka forma pracy jest dla Ciebie najlepsza.