4 pułapki szczęścia i jak sobie z nimi radzić?

4 pułapki szczęścia i jak sobie z nimi radzić?

  • Post category:artykuł

W świecie zachodnim mamy obecnie wyższy standard życia niż ludzie kiedykolwiek wcześniej. Dostęp do lepszej opieki medycznej. Warunki mieszkaniowe i sanitarne na wyższym poziomie. Więcej pieniędzy, usług i szerszy dostęp do edukacji. Łatwiejsze podróżowanie. Ciekawsze rozrywki i możliwości kariery. A jednak w życiu wielu osób brakuje poczucie szczęścia i spełnienia.
Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że depresja jest obecnie jedną z najbardziej wyniszczających chorób na świecie. W każdym tygodniu jedna dziesiąta dorosłej populacji cierpi na depresję kliniczną, a co piąta osoba będzie na nią cierpieć w pewnym momencie swojego życia. Co czwarty dorosły na pewnym etapie swojego życia cierpi z powodu uzależnienia od narkotyków lub alkoholu (dane według dr Russa Harrisa).
Słowo „szczęście” może mieć wiele znaczeń. Powszechnie rozumiemy je jako „dobre samopoczucie”, odczuwanie przyjemności, radości itp. Innym, mniej powszechnym jest „życie z poczuciem sensu i spełnienia”.


Definicja szczęścia- jaka jest Twoja? Zastanów się przez chwilę.

Często nasza definicja jest nieuświadomiona. Bazą do niej są bajki i hollywoodzkie produkcje, gdzie zawsze, po wielu trudnościach, wyzwaniach i niepowodzeniach wszyscy żyją tzw. długo i szczęśliwie. Tym samym często wpadamy w pułapki myślenia, jeśli chodzi o szczęście.

Pułapki i mity dotyczące szczęścia

Mit 1: Szczęście jest naturalnym stanem, ​​ludzie są naturalnie szczęśliwi.
Na pewnym etapie każdy z nas doświadcza, doświadczył lub może doświadczyć: samotności, rozwodu, rozstania, stresu w pracy, kryzysu wieku średniego, problemu w związku, izolacji, problemów zdrowotnych, poczucia braku sensu lub celu.
Niestety, wielu z nas przyjmując przekonanie, że albo jesteś w pełni szczęśliwy, albo nie, mogą na etapie doświadczać trudności mieć poczucie, że wszyscy oprócz mnie są szczęśliwi i… Tak, zgadza się, to powoduje poczucie jeszcze większego niespełnienia.

Mit 2: Zgodnie z logiką z mitu 1, często zakładamy, że ​​cierpienie, poczucie smutku jest postrzegana jako słabość lub choroba, stan, od którego chcemy jak najszybciej uciec itp.
Oczywiście są sytuacje wymagające leczenie farmakologicznego. Jednak czasami uciekamy od przeżycia żałoby, czy braku poczucia celu w życiu również w farmakologię, która nie zawsze jest właściwym rozwiązaniem!
Taką decyzję zawsze powinien podjąć doświadczony lekarz psychiatra, nawet w odniesieniu do stosowanych długoterminowo leków bez recepty!
Mit 3: Bycie szczęśliwym to brak negatywnych uczuć i myśli
Takie przekonanie ma mały haczyk: rzeczy, które na ogół cenimy najbardziej w życiu, niosą ze sobą całą gamę uczuć, zarówno przyjemnych, jak i negatywnych. Na przykład w długotrwałym związku, doświadczysz wielu cudownych uczuć, ale również rozczarowania i frustracji. To samo dotyczy prawie każdego znaczącego projektu osobistego i zawodowego. Chociaż często przynoszą uczucie podekscytowania i entuzjazm, przynoszą również stres, strach i niepokój.
Stworzenie lepszego życia jest niemożliwe, jeśli nie jesteśmy przygotowani na pewne nieprzyjemne uczucia. Praca w tym obszarze nie polega na całkowitym pozbyciu się negatywnych odczuć, ale na nauce umiejętnego radzenia sobie z nimi.
Mit 4: Szczęście przyjdzie w określonym czasie, kiedy już… schudnę, awansuje, będę mieć partnera, znajdę nową pracę, będę mieć więcej pieniędzy itp.
Nie ma określonego czasu, w którym będziemy szczęśliwi, jest to kolejne złudzenie i najczęstszy mechanizm obronny! Jesteś właśnie na etapie, kiedy chcesz odnaleźć głębszy sens i zrozumieć, co jest dla Ciebie naprawdę ważne?

Mogę Cię w tym wesprzeć!
Mam dla Ciebie 3 opcje:

  1. E-book: Warunki koniecznie szczęśliwego związku https://calaprawdaorelacjach.pl/workbook-warunki-konieczne/
  2. Kurs: 5 Kroków do stabilnego poczucia wartości – https://calaprawdaorelacjach.pl/5-krokow-poczucia-wartosci/
  3. Wstępna bezpłatna konsultacja https://calaprawdaorelacjach.pl/kontakt/
    Wybierz tę, która będzie dla Ciebie najlepsza 🙂