Baza dla poczucia wartości

Baza dla poczucia wartości

  • Post category:artykuł

Jaka masz relacje ze swoim ciałem? Zadałaś sobie kiedyś takie pytanie? Być może w jakimś sensie tak. Większość z nas ma na koncie diety, poszukiwanie sposobów jak zrzucić 10 kg, czy różne opcje rzeźbienia sylwetki.

Czemu ta relacja z ciałem jest tak ważna? Bo pracując nad poczuciem wartości (bardzo częste zapytanie kobiet) nie sposób pominąć relacji z ciałem. 

Poniżej kilka wskazówek, jak zbudować relacje z ciałem, aby wspierało Twoje poczucie wartości, a nie osłabiało:)

Krok 1 – Twoje podejście mentalne

Co zdarza Ci się częściej? Krytykować, siebie, swój wygląd, czy chwalić? Zrób sama mały audyt, tego jak, na co dzień! się do niego odnosisz? Czy jesteś w klubie „Jak tylko zrzucę te 10 kg, czy 5, czy 2,.czy jak moja skóra, włosy będzie wyglądało lepiej, to …”, Przyjrzyj się swoim myślom i słowom w ciągu najbliższych dni…, to co mówisz do siebie na co dzień może Cię naprawdę zaskoczyć. 

Krok 2 – Porzuć wymówki

Jeśli chcesz naprawdę pokochać swoje ciało, to musisz przestać traktować je, jako wymówkę, powstrzymującą Cię przed tym czego naprawdę pragniesz. Wszystkie opcje „zrobię jak …” to tylko dodatkowa presja. Pomyśl, czy lubiłabyś przyjaciółkę, przez którą, nie możesz nosić wymarzonej sukienki? Tą przyjaciółką jest, Twoje ciało, nie zapominaj o tym ? Ciesz się nim, nawet jeśli jesteś w drodze doskonalenia i pracy nad nim. 

Krok 3 – Skup się na zdrowiu, nie rozmiarze

W dobie internetu, gdzie perfekcyjne ciała mają największą klikalność, być może na co dzień o tym nie myślisz, ale….Główne zadanie ciała to prowadzić, Cię przez życie i jeśli będzie perfekcyjne, a chore, to nie da rady. Pokochaj etap, w którym jesteś teraz. To działa tez w druga stronę. Jeśli masz nadwagę, która zabiera Ci energię i zdrowie, skup się na tym jako na procesie, aby poczuć się lepiej, nie na karaniu siebie, bo karanie na dłuższą metę nie działa, kto jest w stanie karać się do końca życia ? Nikt, stad wieczne efekty jojo. 

Krok 4 – Potraktuj swoje ciało jak własne dziecko

Taka perspektywa czasami pomaga. Czy pozwoliłabyś, żeby Twoje dziecko spało 3h, jadło same niezdrowe jedzenie, patrząc w lustro krytykowało się non stop? Pewnie nie. Więc jeśli, w stosunku do siebie, nie możesz powstrzymać takich zachowań, pamiętaj o technice „dziecka”

Krok 5 – Wdzięczność

Za to, że nawet jeśli czasem, o nie, nie dbasz, nie zwracasz na nie uwagi, dostaje sporo gorzkich słów, to nadal działa, najlepiej jak potrafi tak, żeby zaprowadzić Cię do Twoich celów i marzeń. Pamiętaj, żeby wieczorem mu podziękować za kolejny dzień w którym tak dzielnie Cię wspierało. 

Podsumownie

Jak Ty podchodzisz do swojego ciała. Napisz komentarz, lub wiadomość. Jeśli znasz kogoś kto zmaga się z miłością do ciała wyślij mu ten link, może znajdzie coś, co zmieni postrzeganie i będzie 1 krokiem do zbudowania, lub wzmocnienia czucia swojej wartości. 
Zatroszcz się o swoje ciało świadomie w tym tygodniu