5 kroków do stabilnego, wysokiego poczucia wartości!

5 kroków do stabilnego, wysokiego poczucia wartości!

“Nie wiem czego chcę od życia. Nie wiem, po protu nie wiem. Nie czuje się dobrze w tym co mam, ale nie wiem czego pragnę”

“Znowu nic z tego nie wyszło, wszytko przez to, że nie mam w ogóle poczucia wartości”

“Staram się nie analizować i nie zadręczać, ale to jest silniejsze ode mnie”

“Martwię się tym co będzie”

“Jak tylko schudnę to poczuję się lepiej, teraz się sobie nie podobam”

“Jej się udało, bo ona ma wysokie poczcie wartości, a ja nie”

“Gdybym miała czas to bardzo chętnie bym spróbowała czegoś innego, ale nie mam czasu nie teraz. Jak będzie spokojniejszy moment, to na pewno się tym zajmę”

“Nie wiem, nie jestem pewna, czy dobrze robię, może to jednak była moja wina, cały czas o tym myślę, co zrobiłam źle”

” Nie wiem nie czuje tego co dla mnie dobre, nie wiem co powinnam wybrać”

“Czuje, że robię wszystko na raz i na koniec ani nie jestem dobra matką, ani partnerką, ani szefem”

Poczucie wartości – temat nr 1

Mogłabym wypisać tych zdań jeszcze kilka…a później dodać, że w dalszej części prawie każdy mówi – “No tak, wiem muszę się zająć swoim poczuciem wartości”

Temat poczucia wartości jest tematem nr 1, ale wielokrotnie rozumianym wybiórczo i często bez konkretów. Wiele z Was zadawało mi pytania podczas pracy grupowej, indywidualnej, tu na stronie, to co mam zrobić konkretnie, a by zbudować, wzmocnić siebie, poczuć swoją wartość, być pewnym siebie. Wiele porad mówi: po protu poczuj spokój, zaufaj, idź za głosem serca, intuicja Cie poprowadzi, itp. Tak da się ufać, iść za głosem serca też, ale zanim przyjdzie ten stan potrzebne jest kilka kluczowych decyzji, działań i zmian, inaczej jest to ustawianie dekoracji bez sprzątania

5 Kroków do stabilnego poczucia wartości

Krok nr 1 – Świadomość kim jesteś – notorycznie pomijany etap, a brak wiedzy o sobie, swoich schematach myślowych, systemie nerwowym, temperamencie, wzorcach, to przeszkoda nr 1 – bez tego kroku AFIRMACJE NIE DZIAŁAJĄ, mogą natomiast chwilowo poprawiać nastrój!

Krok nr 2 – Troska o siebie – wielokrotnie sprawdzona do relaksu, masażu, day spa. Troska to tez zycie w zgodzie ze swoimi wartościami, które często nie odkryte przynoszą wypalenie i zmęczenie!

Krok nr 3 – Szacunek do siebie – pojęcie dość abstrakcyjne, pomijane, bez umiejętności stawiania granic, a następnie ich ochrony cała operacja pt poczucie wartości bierze w łeb

4. Krok nr 4 – Miłość do siebie – tak na pewno słyszałaś, że jest bazą podstawą, tylko często pomieszana jest właśnie z troską i często mylona jest z egoizmem (szczególnie sentencje w sieci)

Krok nr 5 – Rozwój – uwzględniający powyższe 4 punkty – często mapy marzeń listy celów, wyzwania, są oderwane od systemu nerwowego, wartości i schematów myślowych, które mogą stanąć na drodze.

Jeśli dobrnęłaś/-eś do końca 😉 i chcesz konkretnie zbudować fundamenty poczucia wartości to zapisz się pod tym linkiem na trening online który startuje 27.11. 2020EBOOK + VIDEO + PRACA W GRUPIELINK DO ZAPISU https://landing.mailerlite.com/webforms/landing/z9y0z3